<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

– De må tilby glattkjøring til kundene

Skadesesongen er ikke over, og aksjekommentator Karl Johan Molnes anbefaler investorer å være forsiktig med Gjensidige de neste månedene.

Publisert 24. jan. 2024 kl. 14.49
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 101 ord
– De må tilby glattkjøring til kundene
24.01.24 Skadesesongen er ikke over, og Karl Johan Molnes anbefaler å være forsiktig med Gjensidige-aksjen de neste tre månedene. Fristende å si at Volvo bør tilby glattkjøringskurs til kundene, sier han.

Gjensidige skuffet da rapporten for fjerde kvartal ble lagt frem onsdag, og forklaringen fra konsernsjef Geir Holmgren var de krevende vinterforholdene med mye snø og lave temperaturer.

Og de værmessige utfordringene har ikke akkurat vært mindre så langt i år.

– Skadesesongen er ikke over. Jeg tror forsikringsselskaper bør tilby glattkjøringskurs til alle kundene sine for å få ned skadeprosenten, sa Finansavisens aksjekommentator Karl Johan Molnes i Børsmorgen onsdag.

Han tror Gjensidige-tallene blir dårlige også i første kvartal.

– Det blir mye sprengte rør og trafikkulykker. (...) Gjensidige tror jeg derfor er en aksje man skal fortsette å selge i tre måneder til, fortsatte Molnes.