Den kinesiske, Alibaba-eide nettbutikken AliExpress har inngått en avtale med David Beckham som gjør den tidligere fotballstjernen til AliExpress' merkeambassadør, melder Reuters.
Samarbeidet innebærer at Beckham vil være med i en reklamekampanje i forbindelse med sommerens fotball-EM, der forbrukere skal bli oppmuntret til å «score mer med AliExpress».
AliExpress signerte tidligere i år en sponsoravtale med det kommende fotballmesterskapet, der millioner av dollar skal investeres i kampanjer og engasjement.
Ifølge nyhetsbyrået investerer AliExpress nå aggressivt for å styrke det globale salget av billige, kinesiskproduserte varer, ettersom veksten på det hjemlige netthandelsmarkedet bremser opp.
Nettbutikken tar også opp kampen med rivalen Temu, som eies av kinesiske PDD Holdings.
Temu ble lansert i 2022, og allerede året etter dro nettbutikken inn 18 milliarder dollar i inntekter, ifølge estimater fra det kinesiske forvaltningsselskapet CICC.