Franske LVMH oppnådde inntekter på 18 milliarder euro i første kvartal, en økning på 29 prosent fra første kvartal i fjor. Den organiske salgsveksten var på 23 prosent, opplyser luksusgiganten.
Det var ventet inntekter på 17 milliarder euro, ifølge Nyhetsbyrån Direkt. Ifølge Reuters var den organiske salgsveksten ventet til 18 prosent.
Alle varegrupper utenom vin og brennevin hadde tosifret salgsvekst i perioden. Vin- og brennevinskategorien tynges stadig av begrensninger på forsyningssiden, og hadde en organisk salgsvekst på bare 2 prosent.
Motevarene knuser konsensus
LVMH-gruppens største kategori er mote- og lærvarer, og omfatter virksomheter som Louis Vuitton, Christian Dior og Fendi. Her var omsetningen på 9,1 milliarder euro i første kvartal, en rapportert vekst på 35 prosent og en organisk vekst på 30 prosent fra første kvartal 2021.
Ifølge Reuters var den organiske salgsveksten ventet til 17 prosent.
Innen parfyme og kosmetikk var LVMHs organiske salgsvekst på 17 prosent, blant annet etter stadig god vekst i USA.
Klokke- og smykkekategorien hadde en organisk inntektsvekst på 19 prosent, med det LVMH omtaler som sterkt moment for samtlige av klokkeprodusentene. Blant klokkeprodusentene i LVMH-porteføljen er TAG Heuer, Hublot og Zenith.