Huddly rapporterer en omsetning på 106,6 millioner kroner i andre kvartal, skriver selskapet i en ny rapport.
Justert ebitda endte på 12,2 millioner kroner, en nedgang på 39 prosent fra samme kvartal i fjor.
På ordinært driftsresultat har de ført opp minus 11,5 millioner kroner.
– Huddly fortsetter vekstmomentumet i andre kvartal med en vekst på 67 prosent år-over-år. Dette er en sterk prestasjon fra gründerteamet i Huddly og våre partnere, i et marked som er preget av verdikjedeforstyrrelser, inflasjon og økonomisk usikkerhet, sier adm. direktør Alexander Woxen.
Valutaeffekter ga et overskudd på finansresultatet på 10,4 millioner kroner.
Ikke fornøyd med marginutvikling
Totalt for første halvår i 2022 kom omsetningen på 221 millioner kroner og resultatet før skatt på 83 millioner kroner.
Veksten var primært drevet av salg gjennom strategiske partnere, mens veksten via kanaler var relativt flat, skriver de i en melding. Dette i kombinasjon med økte komponentkostnader forklarer nedgangen i bruttomarginen fra 54 til 39 prosent.
– Vi er ikke fornøyd med marginutviklingen og tatt grep for å forbedre resultatene. Fremover er det øverste prioritet å gjenetablere veksten i kanalsalg med en styrket kommersiell organisasjon.
Huddly utnevnte nylig Daniel Johansson i stillingen som Chief Commercial Officer, med virkning fra 15. august 2022.
Selskapet sier de har igangsatt flere kommersielle tiltak som skal bidra til økt salg av høymarginprodukter, og trekker også frem nyansettelsen av Johansson.
Store planer
I fjerde kvartal har de planer om å lansere "Speaker Framing", en AI-software som automatisk filmer den eller de som snakker. Neste år skal de lansere et nytt flerkamerasystem, Huddly Studio, med ambisjon om å "transformere det statiske videomiljøet til dynamiske og naturlige møteopplevelser".
Huddly sier de fortsatt er sikre på at den hybride arbeidsplassen kommer til å vedvare og utvikle seg som en trend.
– Med den nåværende energikrisen og økende inflasjon tror vi også bedrifter vil forsøke å redusere reiser for å spare energi og kutte kostnader. Dette burde også tale for investeringer i videokonferanser og bedre kameraer, sier Woxen.