Oslo (Infront TDN Direkt): Komplett Group har et "godt lageroppsett" før selskapets kommende høysesong.
Det svarer konsernsjef Jaan Ivar Semlitsch i Komplett under spørsmål- og svar-delen av kvartalspresentasjonen fredag.
– Vi har et godt lageroppsett nå for høysesongen, som er veldig viktig. Vår plan er også å ha en god lagerposisjon etter høysesongen, noe som er like viktig som i løpet av høysesongen, sier han.
Fremover forventer selskapet at bedre forbrukersentiment i kombinasjon med flere nye produktlanseringer gradvis vil gi seg utslag i et mer positivt marked. I tillegg vil selskapets kommersielle initiativer og reforhandlede avtaler med leverandører ha tiltakende effekt, ifølge Semlitsch.
– Sterk konkurranse krever at vi fortsetter med pris- og kampanjeaktiviteter for å forsvare våre markedsposisjoner. Så langt viser denne strategien seg å være effektiv, sier konsernsjefen under kvartalspresentasjonen.
I påvente av en markedsoppgang gjør selskapet gode fremskritt med sine strategiske initiativer, blant annet ved å ekspandere i utvalgte kategorier og segmenter, optimalisere kostnadsbasen og utnytte stordriftsfordeler, ifølge Semlitsch.